PIŠE:Ružica Cigler
Prvi put čitam da sve više kućanstava u Hrvatskoj ne gleda televiziju. Tu je informaciju naglasio Poslovni dnevnik izvještavajući o rezultatima Vipnetova istraživanja o navikama korištenja fiksne telefonije, interneta i TV-a, dok su se drugi mediji usredotočili na podatak da 400 tisuća kućanstava u Hrvatskoj može imati pristup Internetu pri brzinama do 120 Mbit/s.
Zanimljiva su oba podatka, premda prvi zvuči pomalo paradoksalno. Istraživanje je s jedne strane pokazalo da televiziju ne koristi tri posto kućanstava ili njih 46.100 – a prema podacima Hakoma taj je postotak prije pet godina iznosio 2,6 posto – a s druge, potražnja za medijskim, a posebno video i televizijskim sadržajima veća je nego ikad, što opet potvrđuje Hakom koji ima podatak da je količina gigabajta koju Hrvati troše preko interneta u godinu dana porasla čak 39,7 posto. A što se paradoksa tiče, on nestaje s objašnjenjem da korisnici televiziju, ali i televizore sve češće koriste na nove načine.
Iznenadilo me da 17 posto domaćinstava ima tri i više TV prijemnika, 32 posto dva, a 48 posto jedan, što znači da više domaćinstava ima dva i više televizora, a mi koji imamo samo jedan smo u manjini. Čak 25 posto ispitanika pred televizorom provede više od četiri sata na dan, a u pravilu pred ekranom sjedimo jedan do tri sata na dan.
Govori li nam ta statistika ponešto o našim obiteljima? Nameće mi se zaključak da nam obitelji, unatoč tome što su svi članovi na broju, ni pred televizorom nisu na okupu.
Inače, najgledaniji je informativni program (nešto manje od 50 posto ispitanika), a slijede serije, filmovi, sport, dokumentarni sadržaj…
Da se televizija gleda i na druge načine i na drugim mjestima potvrdili su građani, a rezultat kaže da njih 38 posto TV za van gleda kod kuće, 20 posto u javnom prijevozu, 19 posto na odmoru i 16 posto na poslu. U 77 posto slučajeva TV za van gleda se na mobitelu (pametnom telefonu), a ostatak gleda na tabletu ili prijenosnom računalu. Drugim riječima, uz to što mobitel postaje osnovna platforma za doznavanje vijesti, vremenske prognoze te za društvenu komunikaciju (uključujući fotografije, video i glazbu), ti pametni telefoni mobiteli pretvaraju se i u televizor.
Televizore pak na internet spaja 28 posto ispitanika, čak više nego tablete (27 posto).
I još podatak, korektnosti radi: istraživanje je provela agencija Prizma – CPI na 1273 ispitanika u dobi od 14 do 70 godina, od kojih su 872 korisnici fiksnih usluga, a 401 korisnik mobilnih usluga.
Podatak s početka teksta bio bi, barem za mene koja nisam ovisnik o televiziji nego o radiju, pozitivan kad bi se u našim domovima zaista manje sjedilo pred televizorima i kad bi se to vrijeme drukčije koristilo, no, bojim se da je samo riječ o selidbi s platforme na platformu, a i TV sapunice gube trku s Facebookom.
http://blog.vecernji.hr/zastupnica-citatelja/ni-pred-televizorom-obitelj-nije-na-okupu-8416