Kao posljedica radikalnog moralnog relativizma sve je podređeno ugodama. Nastavi li se trend diktature radikalnog moralnog relativizma (gdje sve ima cijenu, a ništa vrijednost) escort-dame postat će SPPSuzor djeci i mladima. Da ne bude zabune, ne volim moraliste jer se isti (pre)često iz moralnih vertikala pretvaraju u “horizontalna zadovoljstva.” Međutim, nepopravljiv sam konzervativac kada se djecu i mlade ciljano vodi (bezuvjetnim) lažnim seksualnim slobodama.

Izabrana šesnaestogodišnja djevojka tjedna u Jutarnjem listu 2003. godine na pitanje novinara kako zamišlja svoju budućnost odgovara: “Želja mi je što prije postati bogata udovica.” Kakve li navodne slučajnosti da jedna prostitutka, inače majka troje malodobne djece, za “Slobodnu Dalmaciju” (gotovo istodobno) izjavljuje kako joj je nedovoljno mjesečno dvadesetak tisuća kuna da bi preživjela, a misli prestati s “najstarijim zanatom” čim nađe “situiranog čovika” kojemu će “bit virna. Što stariji, kaže to bolje, “brže će odapet”!

Istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu “Social Psychology and Personal science”, pokazuje da je neobvezni seks sve učestaliji među (sve) mlađom populacijom, ali im predmet analiza nisu bile posljedice po pitanju spolnih bolesti, promiskuitetnog ponašanja… O tome ni riječi, dapače, istraživači govore o pozitivnim aspektima takvog stila života, jer se tako podiže “samopouzdanje i zadovoljstvo životom.”

Neki grafiti zorno opisuju dominirajući odnos prema (“suvremenom” poimanju) ljubavi i seksu: “Sve što voliš izaziva patnju. Nikoga ne voli” , “Everybody fuck for money”, “Brak guši slobodu pojedincu” te “Seks smanjuje napetost a ljubav je stvara.” Djecu odgajamo u raspuštenosti “i to nazivamo progresivnim odgojem. Mi smo ogrezli u pornografiji i bogohulnosti i to nazivamo slobodom izraza. (O. Platonov u knjizi “Zašto će propasti Amerika?”).

Medijski (unificirana) slika zavođenja i popularnosti

Seks za jednu noć i/ili neobvezni seks je proizvod medijske indoktrinacije. S kojim posljedicama? Agresivni marketing pridonosi seksualizaciji djece kroz modu, igračke, glazbu, videoigrice… Nepresušna medijska fiksacija sa temom seksa za jednu noć proizvod je medijske tiranije. S kojim posljedicama? U Live Scienceu objavljeno je Seksi lutkeistraživanje gdje su djevojčicama u dobi od 6 do 9 godina prikazane dvije lutke – jedna odjevena “seksi”, a druga “neutralno.” Djevojčice su češće izabirale seksi lutku. Čak 68% djevojčica izjavilo je kako seksi lutka izgleda kako bi one htjele izgledati, a 72% priznaje da im je ista popularnija od “neseksi lutke.” Fenomen seksualiziranja djevojčica M. G. Durham definira kao Lolita sindrom (prema romanu “Lolita” Vladimira Nabokova). Durham taj fenomen dovodi u vezu s medijskim manipulacijama tzv. popularne kulture.

Medijska je seksualna ideologija zavođenja sveprisutna, od reklama, romana – svjetskih uspješnica, glazbenih spotova, najgledanijih filmova, listova za tinejdžere, najprodavanijih romana, TV sapunica…, koji djeci aludiraju kako je što ranije stupanje u spolne odnose društveno poželjno i prihvatljivo, sve kako bi se bio/la viđen/a. (Vidjeti knjigu Katherine V. Russell “The changing face of youth: Mass media culture and the life of the American teen.”)

Rock video spotovi, i relativno novijeg datuma Hip-Hop i/ili rap glazbeni žanrovi, imaju najveću učestalost erotičnih Seksualni zivotmotiva, gdje se djevojke prikazuju kao seksualni objekti. U najizvođenijim rap pjesmama, svojim sadržajem upućuju na neobvezne seksualne odnose kao poželjne. (u knjizi Meline Sissum: “A longitudinal content analysis of violence, sex and drugs in Rap music.”) Današnje tinejdžerice same kreću “u akciju”, potirući emocionalnost u vezama? Pribjegavaju vlastitoj seksipilnoj slici u potrazi s obrazloženjem da “to sve (poznate) rade.” Prevladavajuće je mišljenje da su nevidljive ako nisu primijećene, čitaj popularne.

Autobiografski roman “Seksualni život Katherine Millet” francuske spisateljice K. Millet postaje hit-tema, a u njemu ona ne krije svoje (sado) mazohističke sklonosti, orgijanja i pozamašno “kolekcionarstvo” muškaraca s kojima je imala perverzne odnose. Tako u jednom dijelu svoje knjige priznaje: “Kako sam bila savršeno dostupna u ljubavi i profesionalnom životu nisam utvrdila nikakav ideal koji trebam dostići, okarakterizirana sam kao osoba koja ne poznaje zabrane” (K. Millet). Tako se sloboda se tretira kao bijeg od ljubavi. Zato Tomilav Ivančić apelira: “Podivlja li sloboda otkinuta od savjesti, ona počinje razarati čovjeka.”

U zadnjem tjednu srpnja 2014. godine medijski najeksponiranija starleta Kim Kardasihanpostaje zvijezda mobitelene igrice. Amerikancima je (tada bila) poznata kao “diva s najpolularnijom stražnjicom i poprsjem.” Zaluđene igračice nastojale su se popeti na vrh celebrity-ljestvice i postati glavne holivudske “posvoduše.”

Djeca u pučkim školama (i) u Hrvatskoj, kako ne bi prekršili (glavno) pravilo vršnjačke inicijacije, stupaju u spolne odnose i u prostorijama škole, a trend postaje snimanje (prvih) porno uradaka. Antiuzori (im) postaju uzori, primjer Severininog “kućnog uratka.” Kada je 2004. godine istoj pjevačici u javnosti “procurio” pornić, od tada se penje na zvjezdane staze. Indikativo je da su nakon toga i djeca imitiraju (i danas iste) (protežirane) medijske face. U jednom od atraktivnijih porno uradaka maloljetnika s Hvara pod nazivom “Mala Mare” mladići su, s kojima je djevojčica snimljena za vrijeme skupnog seksa, izjavili: “Ništa nismo napravili protiv Marine volje, bila je ponosna na snimku i sama ju pokazivala.” Takvi “filmići” postaju trendovski.

Nametnuti trend dolazi iz SAD-a

Kao djevojčica S. L. u SAD-a željela je postati klizačica na ledu. Njezina sudbina ne bi bila različita od ostalih djevojaka da iza njezine odluke o promjeni “karijere” nisu stajali njezini roditelji. S. L. se proslavila mrežnom stranicom Cura iz susjedstva, od kada postaje hardcore diva. Pred nastupe majka joj pakira izazovno donje rublje, kozmetiku… “Mi nismo nastrani roditelji”, za medije kaže njezin otac Mike. Na seks svoje kćerke pred Unhookedkamerama gleda kao “bolju opciju nego da se susreće s nekim ‘civilom’ koji bi joj slomio srce.” Kada je prvi put vidio svoju kćer na Playboyevu programu, podijelio je sa suprugom mišljenje: “San je postao stvarnost. Za mene je sve to zabava i ostat će zabava”, kaže majka Sh. (T–portal/ABC, 13.03.2007, Obiteljske vrijednosti).

Američku je autoricu L. Sessions Stepp u knjizi “Unhooked” na pisanje knjige motivirala činjenica da je ravnateljica jedne škole u Washingtonu sazvala sastanak s roditeljima, potaknuta činjenicom da su skupine učenica tijekom školske godine nudile fellatio svojim vršnjacima. Došla je do zaključka kako među mladima vrijedi pravilo nezaljubljivanja ili neobaveznog seksa. Djevojčice smatraju kako su trajne veze stvar prošlosti. U modi je, izjavljuju, hooking up ili neobvezni seksualni susreti na pijankama koji ne uključuju emocije. Temeljna je poruka knjige da si djevojke ne mogu priuštiti osjećaje ako žele postići neovisnost. Monogamija se tretira kao naporna jer tvrde: “Kad pukne stalna veza, onda moraš sve iznova.” Tako se dolazi do “ženske neovisnosti”, kaže jedna anketirana djevojka i nastavlja: “Moja frendica i jedan frend su zabrijali, neobavezno. Ne sviđaju se jedno drugom, ali se ne moraju brinuti o nekakvim osjećajima.” Daje savjet vršnjakinjama: “Prvo obaviš oralni seks i onda vidiš sviđa li ti se frajer.”

U filmu Little Miss Sunshine sedmogodišnja djevojčica Olive ima cilj: postati pobjednica natjecanja za Miss Teen SAD-a. Film na satirički način progovara o fenomenu izbora ljepote za djevojčice, otvarajući pogubnosti posljedica seksualizacija najmlađih. Časopis Vogue Paris svojevremeno je prikazivao djevojčice u dobi od pet ili šest godina s natjecanja za male misice u SAD-u. To je jedan bio jedan od najgledanijh šou-programa.

Sanja Mihaljinac u rujnu 2008. opisuje poznata mjesta u Rimu, (Kampo di Fjori, Trg Euklide, Ponte Milvio…) koja vrve od našminaknih Lolita koje zavode potencijalne primatelje “usluga.” Nisu samo obiteljske drame glavni okidač za ulazak nepunoljetnih djevojaka u svijet prostitucije nego i medijski reklamirani romani. Takav je i “Sto puta četkom kroz kosu” u kojoj 15-godišnja opisuje svoja seksualna iskustva sa (znatno) starijim muškarcima. Jedan internetski portal u Srbiji (lipanj 2016.) otkriva da maloljetnice od 13 do 16 godina, u Beogradu se registriraju na porno-sajtovima i ugovaraju seks sa starijim muškarcima.

Alfred Kinsey – predvodnik seksualne revolucije u SAD-a i deklarirani pedofil, tvrdio je da svaki seksualni čin postaje dobar, ako zadovolji željama pojedinca, neovisno je li to incest, pedofilija, homoseksualni ili biseksualni odnosi. Oni su za njega, “neovisno o dobi poželjni ili naravni.” Šveđanka, predsjednica mladih liberala Cecilia Johnsson, početkom veljače 2016. godine se zalagala za legalizaciju incesta i nekrofilije. Medijima je izjavila o štetnosti moralnih načela te da nitko ne smije zabranjivati “ljubav u incestuoznoj vezi.” Za nekofiliju je dodala ako osoba za života potpiše dokument “da daje svoje tijelo za takve usluge, država i to ne bi smjela zabranjivati.”

Zaključno

“Half night stand”, (“seks za pola noći”), sve je popularniji među (mlađim) ženama i djevojkama. Istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Social Psychology and Personal science pokazuje da je neobvezni seks sve učestaliji među (sve) mlađom populacijom, ali se nisu bavili posljedicama takvih trendova po pitanjima spolnih bolesti, i promiskuitetnog ponašanja. Suprotno, istraživači govore o njegovim pozitivnim aspektima jer se tako podiže “samopuzdanje i zadovoljstvo životom.” Suprotno njima, poznati austrijski psihijatar Viktor E. Frankl upozorava: “Što se manje pažnje posvećuje partneru, a više seksualnom činu, utoliko je više seksualni čin hendikepiran.” Takve osobe seksualne partnere doživljavaju kao stvari, živeći u uvjerenju kako seks oslobađa napetosti, a ljubav je stvara. Frankl razotkriva posljedice izostanka smisla života. “Kada je nema, onda nastupa seksualna kompenzacija. U seksualitetu je poništavanje vrijednosti razmjerno poništavanju čovječnosti.” U vrijeme mandata ministra znanosti obrazovanja i sporta Željka Jovanovića 2012. godine iz programa Zdravstvenog odgoja boljševičkom metodom je izbačen modul vještine komuniciranja, a spolnom odgoju dodane poduke o seksualnim vještinama. Pametnome dosta.

prof. dr. sc. Zlatko Miliša

Share.

Comments are closed.