Kad je biskup politički nekorektan… onda ga svi čuju:

Svete Tajne nije dopušteno dijeliti onima koji ‘nisu sposobni ili dostojni da ih primaju’, kao npr. nekršteni, luđaci, heretici, rastavljeni i ponovno civilno vjenčani, apostate i shizmatici. Uskratiti, dakle, Euharistiju onima koji je u trenutnom stanju ne mogu primiti, nije nikakva diskriminacija, niti poniženje. Time se ne osuđuje grešnika, već stanje i položaj čovjeka koji je u objektivnoj suprotnosti zajedništvu ljubavi između Krista i Crkve

– kazao je zadarski nadbiskup Želimir Puljić u katedrali Sv. Stošije predvodeći svečano euharistijsko slavlje na blagdan Tijelova.

Nakon godina mlakosti, uglavnom šutnje, a ponekad i nekih ‘čudnih’ izjava, ovih dana je u javnosti konačno izrečen nauk Katoličke Crkve o primanju Svete euharistije. Iako su vjernici možda od predsjednika Hrvatske biskupske konferencijeočekivali ovakvu odlučnosti u vrijeme dvije Sinode o obitelji, a bilo bi još bolje da su je naši predstavnici pokazali na samoj Sinodi, ipak je ovo pozitivan pomak, jer se vjerničkom puku bez dvosmislenosti prenosi nepromjenjivi nauk Kristove Crkve.

U svojoj homiliji nadbiskup Puljić osvrnuo se na Euharistiju, pozvavši vjernike na razmišljanje o otajstvu koje su Kristovim nalogom pozvani slaviti kao središnji događaj spasenja.

Kako prenosi Zadarski list:

I kao što su jesti i piti temeljne funkcije života, tako je Isus ovaj najveći sakrament stavio pod znak blagovanja i zajedništva oko stola. A najteža kazna za kršćane bila je “isključenje” s euharistijske gozbe. Euharistija, međutim, nije bilo kakvo blagovanje, već sveti događaj i sveto bogoštovlje koje valja slaviti raskajanim i čistim srcem. Apostolske upute u tom smislu savjetuju neka se vjernici ‘saberu u dan Gospodnji kako bi zajedno lomili kruh i ispovjedili prethodno svoje prijestupe’. Svete Tajne nije dopušteno dijeliti onima koji ‘nisu sposobni ili dostojni da ih primaju’, kao npr. nekršteni, luđaci, heretici, rastavljeni i ponovno civilno vjenčani, apostate i shizmatici. Uskratiti, dakle, Euharistiju onima koji je u trenutnom stanju ne mogu primiti, nije nikakva diskriminacija, niti poniženje. Time se ne osuđuje grešnika, već stanje i položaj čovjeka koji je u objektivnoj suprotnosti zajedništvu ljubavi između Krista i Crkve,

Zanimljivo je promatrati reakcije na biskupovu propovijed u medijima. Tako pojedini novinari to nazivaju novim biserima s oltara, novim skandalom, diskriminacijom pojedinih društvenih skupina u Crkvi kojima treba uskratiti euharistiju… Zanimljivo je i da se nitko nije sjetio uzeti Katekizam u ruke i provjeriti o čemu to biskup govori. Još su žalosniji brojni komentari čitatelja tih medija iz kojih se jasno vidi kolika je razina neznanja o osnovnim vjerskim istinama. A većina njih je to pisala uživajući u produženom vikendu zbog blagdana Tijelova.
O tempora, o mores!

Ne mogu se oteti dojmu da dežurni novinari danas snimaju propovijedi naših biskupa kako bih ih potom diskreditirali na svojim portalima. Podsjeća me na priče koje sam čuo u mojoj župi kako su nakon ‘onoga’ rata službenici Uprave državne bezbednosti tako snimali (zapisivali) homilije s namjerom da diskreditiraju kler.

Tkz. ‘kulturni rat’ se i kod nas zaoštrava, i sve ga je teže ignorirati. A što se tiče jezika koji je biskup koristio na svojoj propovijedi, mogu samo citirati sv. Pavla:

Doista, nastojim li ovo pridobiti ljude ili Boga? Ili idem li za tim da ljudima ugodim? Kad bih sveudilj nastojao ljudima ugađati, ne bih bio Kristov sluga.

Gal 1, 10

Share.

Comments are closed.